Online Registration
  • Registration for this event is now closed.
feb
Hörby Rotaryklubb
Digitalt möte

Sweden

Advokat Christina Sebelius Frost förklarar vad Framtidsfullmakt innebär. En framtidsfullmakt kan användas av en person som önskar bestämma vem som ska ha behörighet att ta hand om personliga och/eller ekonomiska angelägenheter i framtiden då det inte kan göras av personen själv.  En framtidsfullmakt kan bl.a. ge en person rätt att fatta beslut kring vård, betala löpande räkningar och ta hand om elavtal. Tanken med en framtidsfullmakt är att den ska vara ett alternativ till att utse en god man eller förvaltare som annars utses av tingsrätten. Genom att upprätta en framtidsfullmakt ges den enskilda personen i fråga en större integritet och självbestämmande kring sina angelägenheter. Christina är medlem i Helsingborg-Landborgen Rotaryklubb.