och vinnarna i vinlotteriet: Tommie och Ulf

Makrofotografering = Utrustning – Tid – Tålamod

Presidenten berättade att klubbens ekonomi så sakta börjar stabiliseras. Men, inför nästa års jubileum, behöver vi vara ordentligt stadda vid kassa, så fler lotter i vinlotteriet behöver säljas.
Vinnare denna gång blev Tommie och Ulf. Grattis till er! Nästa dragning blir 13 april.

Ass guvernör Knud Jensen uppmanade till deltagande i PETS-utbildning och berättade om ett besök i Afrika där Rotary gör mycket gott i agerandet mot kvinnlig könsstympning.

Britt-Marie gav kort info om kommande event. Skickar ut lista ang ansvarsfördelning.

Förslag kom att vid introduktion inför medlemskap i klubben, vi gör en kort presentationsrunda för att berätta vilka vi är.

Så till kvällen huvudattraktion:
Ulf Sivhed berättade om sitt intresse för fotografering av små, små djur. Till exempel fick vi syna en bananfluga in i minsta detalj. Skönt att de inte är större.
Makro- och supermakrofotografering kräver sin utrustning: kamera (förstås), objektiv, fast mikroskopobjektiv, blixt, dator. Vibrationskänslighet ett måste då kameran flyttas 2 tusendels mm i taget för att få fram detaljrikedomen i objektet.
Det tog ett halvårs arbete innan han fick allt att fungera och nu: Fantastiska bilder!

/Orden på pränt av
Cecilia H